środa, 26 sierpnia 2020

Koniec wakacji...

Nadeszły ostatnie sierpniowe dni. W powietrzu dalej czuć lato, dojrzałe już i słodkie. Takie z coraz ciemniejszymi liśćmi, które przy porywach wiatru zaczynają już opadać.

Jest oczywiste, że niedługo przyjdzie jesień. Szkoda mi, jak zwykle...

Z drugiej strony cieszę się, że dzieciaki pójdą do szkoły i przedszkola, że zobaczą kolegów i koleżanki. Pewnie, to będzie dziwny rok i nie wiadomo, jak się potoczy. Ale na razie placówki są otwarte. Nie dla rodziców, ale to już przerabialiśmy w czerwcu. Mam zaufanie do nauczycieli, więc jestem spokojna, a dzieci też czują się bezpiecznie i nie potrzebują odprowadzania do szatni :) Bo gdzie indziej, to nie wiem jak by to było...

Większość zeszytów, piórników, kredek itp. już kupiona. Jeszcze "tylko" buty na zmianę dla całej czwórki. I stroje na w-f. Takie tam. Kolejna dziura w portfelu, a przed nami jeszcze inne duże wydatki związane z wykończeniem poddasza. Ech.

Za oknem przeszła właśnie burza z gradem i jakaś mega wichura. A wiało już od rana tak, że pierwsze orzechy spadły z drzewa z trzaskiem.

Ciekawe, czy posypały się też kasztany na pobliskim kasztanowcu. Już ostatnio sprawdzałam trawnik pod nim  w poszukiwaniu pierwszych skarbów dla dzieci.

Na przydrożnych łąkach żółto od nawłoci, mam nadzieję że ich właśnie nie poobrywało, bo na każdym spacerze wdycham ich miodowy zapach i robię bukiet do wazonu w kuchni.

Wieczory zaczynają się coraz wcześniej, noce już chłodne. Żal lata... Jedyna pociecha w tym, że już myślimy o kolejnym ;) I nawet, jeśli nasze plany się nie zrealizują za rok, to może za dwa, trzy... Chociaż wstępny plan jest taki, żeby znowu nad morze, żeby tym razem nie plażować tyle, ale więcej pozwiedzać, zobaczyć... Bo po tym lecie z maseczkami w tle mam pewien niedosyt. Ech, ciekawe, jaki będzie świat za rok, po kolejnych miesiącach walki z wirusem. I my...

Ulewa przeszła, za oknem błękit. Otworzyłam okno, kwiaty w ogrodzie całe w kropelkach. I ten mokry, słodkawy zapach chłodnego letniego wieczoru po deszczu.

Chłopcy ponoć z okien poddasza widzieli tęczę. Dziewczyny wkurzone, że nie widziały. A Michał coś gorączkuje i cały dzień jest nieszczęśliwy. Zęby?

Ja senna, zawieszona... Mam ochotę położyć się na hamaku w sadzie pod jakąś jabłonką i nic nie robić. Tyle że nie mam sadu ani hamaka, więc ten tego... Siedzę w kuchni i czytam kolejne książki dla dzieci i młodzieży. Takie najbardziej poprawiają mi humor. Dorosłych smętno-poważnych powieści jakoś nie lubię.

A dziś uroczystość... Maryjne czytania w jutrzni - moje ulubione, najbardziej "domowe".

5 komentarzy:

  1. Tą jesień czuć już w powietrzu, a nawet w domu. Widzę to po zmianie aktywności Synka. Więcej planszówek, jeszcze więcej czytania. Ja akurat jesień lubię najbardziej i tak naprawdę potrzebuję. Po letniem intensywnym czasie fajnie będzie przystopować, odpocząć.
    Udanego powrotu do szkoły/przedszkola

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas pogoda już się robi powoli jesienna, Misia śpi w długim rękawku, Gabi zamienił rampersy na pajacyki... Mi też żal lata, ale będzie następne, a przedtem długie jesienne wieczory, Święta...
    Czekam, aż to my będziemy się wybierać na zakupy przyborów szkolnych :) Czas szybko leci, to już niedługo!
    Pozdrawiamy serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez zauwazylam, ze ta letnia zielen zrobila sie jakas "oklapnieta". ;) Nie pomaga, ze u nas cale lato panowala susza, wiec przyroda zmeczona juz jest i czeka na oddech. Noce zrobily sie bardzo zimne, wieczory nieprzyjemne, nie ma juz posiadowek na tarasie do zmroku...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie nie jest żal lata. Mnie jest z latem w tym roku dziwnie. Najpierw w lipcu Rodzice pracowali, a potem w sierpniu, kiedy mieliśmy jechać za miasto - cały miesiąc chorowałem...

    A ta burza od Ciebie przyszła wczoraj w nocy do mnie. Buddy i mój Tata obaj kompletnie niewyspani :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Heh ten czas minął... tak szybko i błyskawicznie i już więcej deszczu a zaraz w powietrzu poczujemy zapach liści... i jakoś tak refleksyjnie ale taka kolej rzeczy.....

    OdpowiedzUsuń