sobota, 15 maja 2010

Ja idę swoją drogą, choć wiem, że nie ma lekko.

Na początku chciałam polecić 2 stronki, które ostatnio studiuję :P Ecco:

http://www.szansaspotkania.net/ - o akcie małżeńskim po katolicku ;) Cała masa fajnych porad, bez owijania w bawełnę. Po ostatnim poście widzę, że jest to potrzebne, a oczywiście na ogół się o tym nie mówi...

http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/listy/mulieris.html - list Karola poświęcony godności kobiety i jej roli we współczesnym świecie. Akurat mam napisać pracę na podstawie tego dokumentu. Warto przeczytać - i to dotyczy nie tylko kobiet :P

Krzysiek tkwi właśnie na kursie STR (Studium Teologii Rodziny), a ja czekam na Alnilam i chwilowo zajmuję się tematyką okołeesteerową :P Zresztą ostatnio widzę, że faktycznie mnie to interesuje i chciałabym się tym zajmować w przyszłości, jeśli miałabym podjąć jakąś pracę. Zwłaszcza teraz, kiedy chrześcijaństwo staje się undergroundowe i coraz trudniej o prawdziwe świadectwo, zwłaszcza wśród młodych ludzi. O tych sprawach powinno się mówić w domu, szkole - ale oczywiście takie przypadki są coraz rzadsze. Niedługo może w ogóle nie będzie można mówić o tym, że np. antykoncepcja i związki homoseksualne są złe i niezgodne z wolą Boga, bo człowiek zostanie zlinczowany i oskarżony o brak tolerancji (delikatnie rzecz ujmując). Co nie znaczy, że nie trzeba tego głosić pomimo to :)

Czekam i słucham Maleo Reggae Rockers. Obudziłam się w sumie niedawno, choć już po południu. W nocy męczy mnie taka zgaga od paru dni, że nie mogę spać z bólu. Potem staram się jakoś odespać nad ranem - z różnym skutkiem. Nie mówiąc o tym, że coraz trudniej mi się oddycha, no i te nocne maratony do toalety... Jak to ostatnio stwierdziłam - czuję się, jakbym połknęła kulę armatnią i jeszcze musiała bardzo uważać, żeby jej się nic nie stało xD No ale już niedługo i nasza kula będzie z nami, a ja odetchnę.

W środę udało mi się wyrwać na liturgię wieczorem i posłuchać katechez. Jakbym zaczęła oddychać po długiej przerwie... A w czwartek po badaniach poszłam do spowiedzi. I czuję się jak nowa :) Stwierdziłam, że ósmy, najtrudniejszy miesiąc przeczekałam - a teraz, to już zaufam, że będzie dobrze i wrócę do życia. Jutro uroczysta eucharystia w Łagiewnikach z Dziwiszem o 10.30 - Święto Rodzin. Się wybieramy z Krzyśkiem i innym też polecam.

Ostatnio dane mi było rozmawiać ze znajomą na temat "tego, co mnie czeka" (mrrrok). I generalnie to odetchnęłam. Po tych wszystkich schizujących relacjach i radach dotyczących porodu wreszcie jakiś konkret. Znajoma ma siedmioro dzieci, więc raczej wie, co mówi :D Otóż mam się nie przejmować. Ani tym, co kupić i co z wyprawką, bo to pikuś i szybko się da załatwić. Mam się nie schizować, że to ostatnie dni wolności i "potem, to dopiero będzie...", bo to gówno prawda :P Jak stwierdziła, 2 tygodnie na przyzwyczajenie do nowej sytuacji i jedzie się dalej. W każdym razie nie jest to koniec świata, tylko początek czegoś nowego i się w tym odnajdziemy. No i na szczęście pierwsza ciąża jest tylko raz w życiu - więc drugi raz tej niepewności nie będę przeżywać. Ufff... Takiego lajtowego podejścia mi było trzeba. W sumie akurat najnormalniejsze rodziny, jakie znam mają tak od 5 do 15 dzieci. I żyją :) Gdyby nie ich świadectwo, to bym się bała. A tak, to daje mi to nadzieję, że u nas też będzie normalnie. Bo nasze rodziny wyjściowe to 1 do 2 dzieci, brak miejsca na Boga i masa zranień. Mam nadzieję, że Bóg da nam to zmienić i żyć inaczej. Chciałabym mieć dużo dzieci :)

Od dnia gdy urodziłem się
Do dnia gdy stąd odejdę
Wszystko jest w twoich rękach
Jesteś ze mną wszędzie
Czy słyszysz ten głos,głos który woła nas
Czy czujesz w swoim sercu teraz jest ten czas

Jaki cel ma życie kiedy sensu brak
Czym posolisz sól kiedy straci smak
Tak wysoko wejść jeszcze niżej spaść
Ten zbiera burze kto zasiewa wiatr

Jeśli kogoś chcesz udawać nie mieć swojego życia
Być jak ślepy nabój jak czek bez pokrycia
Ja idę swoją drogą choć wiem że nie ma lekko
A ty się nie poddawaj razem pokonamy piekło

Maleo Reggae Rockers, Chant 2006

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz