piątek, 25 października 2019

Złote dni i ciepłe książki.

Dobry czas. Dużo wyzwań, nowych pomysłów.

Każdy dzień w kalendarzu opisany, bo zawsze coś. Badania lekarskie, pasowania, spotkania, zebrania, zajęcia dzieci...

Ale jesień tego roku złota i piękna. Wprawdzie ranki zimne, ale potem ściągamy zimowe kurtki i chodzimy w krótkich rękawkach... Takie różnice.

Zbieramy złote liście i szuramy butami po liściastych kopach zalegających na chodnikach.

Tak sobie myślę, że jesień i starość to dwie rzeczywistości, które mówią nam o kruchości świata po tej stronie i konieczności zmierzania do innego, trwałego. Ja przynajmniej czuję to głęboko.

Czytam na zmianę "Beskidzkie rekolekcje" Wandy Półtawskiej (mam egzemplarz z autografem, udało mi się być niedawno na wykładzie! nigdy go nie zapomnę) i "Randkę z jeleniem" Elżbiety Sęczykowskiej. Obie takie moje... Zanurzenie w przyrodzie, w rytmie pór roku... Przeczucie tej innej, niematerialnej rzeczywistości. I pragnienie domu. Z mądrymi ludźmi wokół. A okładka tej drugiej książki mnie urzekła, dlatego wzięłam ją z półki w supermarkecie, nawet nie zaglądając do środka.
Okno jak z mojego wymarzonego domku <3 i te kwiaty, i zwierzęta za szybą!

Brakuje mi ludzi, którzy zamiast o tolerancji mówią o miłości. I nie szukają zadowolenia, tylko mądrości.

Jak sobie poradzą dzieci w tym świecie, który tworzymy? Tak wiele się zmieniło od czasów, gdy to my byliśmy dziećmi.

Póki co próbujemy uczyć, że od kolejnego filmiku na youtube lepsza zabawa na podwórku, rozmowa z żywym człowiekiem... A od gry komputerowej - książka. Na razie słuchają, potem będą musieli wybierać sami.

6 komentarzy:

  1. Warto zapisywać
    Warto zapisywac takie chwile i do nich wracać w szczególności kiedy smutno i źle <3

    Okno na okładce i jelenie... zwierzęta, błogość, natura <3

    Nie jest łatwo mówić o miłosci ale mówić trzeba... trzeba wiedzieć jak mówić...

    PS JAki filmik? :)

    Dużo dobra :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale to, co im dacie teraz będzie procentować...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakochuję się w takich okładkach!

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzieć panią Półtawską na żywo... dobrze wam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ucze dzieci tego samego. Z Bi sie udaje, Nika ten elektroniczny swiat przyciaga czasem za bardzo... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. trudniej teraz znaleźć prawdziwych ludzi - z miłosćią i mądrością :)

    OdpowiedzUsuń